2012. május 7., hétfő

The Body issue









Igen, kezemben az ELLE The Body Issue száma, éppen ezért gondoltam,hogy megírom ezt a rendhagyó bejegyzést. Hiszen az élet nem csak outfit-ből és szépségápolásból áll. :)

Több napja vettem az újságot és folyamatosan rágom át magam cikkről cikkre. Valószínűleg nem engem foglalkoztat egyedül, hogy hogyan birkózzunk meg vagy inkább hogyan fogadjuk el a testünket. Nem akarok statisztikákkal jönni és nem is látok más életébe,lelkivilágába meg főleg nem, de azt gondolom nem tévedek nagyot,hogy az emberek túlnyomó része valamilyen mértékben elégedetlen a testképével. Tökéletes ember persze nincs, és az is tény,hogy sokszor az elégedetlenség viszi az embert előre. De rossz és szomorú,amikor az ember a saját testét érzi legnagyobb ellenségének. A The Body Issue szám eléggé megfogott. Rajongok a divatért, divatblogot írok,és rengeteget követek. Lássuk be a divat és főleg a média sokszor megtéveszti az embert, azt gondolom,hogy testképzavarok kialakulásában a médiának nem elhanyagolható a szerepe.

Persze megjelentek ott is azok a típusú műsorok,amik megpróbálják az embert az elfogadásra ösztönözni és megtanítani arra,hogy hogyan hozzuk ki magunkból a legtöbbet. Maga a kezdeményezés nem rossz, de lássuk be egy alakformáló fehérnemű kevés a megváltáshoz. :)

Lassan 26 éves leszek és ebből kb. 24 évet úgy töltöttem,hogy a testemet ellenségként kezeltem. Mindig volt valami... tudjátok milyen ez. "Miért vagyok alacsony, miért ilyen a szemem,miért ilyen az alkatom stb." Igazából le lehet élni így egy életet, de amikor megkapod az első komoly figyelmeztetést ( igen, az apró figyelmeztetések felett mindig elsiklik az ember), hogy a tested nem ellenség, ne kezeld úgy, inkább becsüld meg, szeresd...mert könnyen megváltozhat...és örökre.  Szerencsére a változások nem csak negatívak lehetnek, hanem pozitívak is. Azóta sokkal elfogadóbb lettem magammal és ugyan vannak rosszabb napjaim,mint mindenkinek,de megpróbálom kihozni magamból a legtöbbet. Ahogy az már lenni szokott, ha nem görcsölök rá,hogy sürgősen le kell fogynom 5 kg-ot rövid időn belül...magától is lemegy, némi odafigyeléssel persze. :) Természetesen van hova fejlődni még. De mennyivel könnyebb az élet, ha nem vagyok önmagam ellensége.

A tény,hogy a divat is sokkal elfogadóbb, ahogy azt az is mutatja,hogy a plus size modelleknek egyre nagyobb a sikere, hogy a Vogue kezdeményezésére komolyabban fogják venni,hogy egészségesebb kinézetű modelleket foglalkoztassanak...azt gondolom ezek ugyan még szárnypróbálgatások mindig, de egyre sikeresebbek. Rengeteg a remek plus size blog. És nagyszerű kezdeményezések vannak, mint például az olasz Curvy Can vagy a Healthy is the new skinny.
Buta kampányszövegnek is tűnhet, de szeressük a testünket, hozzuk ki belőle a maximumot, de egészséges keretek között. Nem akarok álszentnek tűnni, hiszen még mindig tanulom hogyan szeressem a testemet.
 A divat egyébként, pontosabban a stílus ebben nagy segítségünkre is lehet, hogy a lehető legelőnyösebben öltözzünk fel. A testünk nem ellenség, és nem is eszköz. Ne éljünk vele vissza. 














2 megjegyzés:

  1. Hmmm... Jó téma. Én sem vagyok elégedett, de persze lehetne rosszabb is a helyzet. Vannak hullámvölgyek, mikor körülöttem mindenki szép, van ideje és pénze törődni magával, akkor rosszul érzem magam. Itt nem is konkrétan alakra értem, hanem hogy volt idő, amikor nem volt pénzem még fodrászhoz sem elmenni, vagy krémeket, sminkcuccokat venni.

    VálaszTörlés
  2. Ne haragudj, kicsit későn vettem észre a kommentet. Sajnos mindenkinek vannak hullámvölgyek. Viszont nagyon tetszik,hogy bemutatod a blogodban, hogy hogyan tudunk szép ruhákat szerezni jó áron. :)

    VálaszTörlés